Reklamační řád
Reklamace
REKLAMAČNÍ ŘÁD
I.Úvod
1. Před vlastním výběrem oblečení či obuvi dobře zvažte volbu druhu,
velikosti, materiálu a účelu objednávaného zboží.
2. Po dodání zboží zkontrolujte, zda je dodáno Vámi objednané
zboží.
3. Po celou dobu užívání zboží věnujte dostatečnou pozornost účelu
užívání, ošetřování a údržbě tohoto zboží.
II. Podmínky reklamace
1. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v zákonem určené době vada, má
zákazník právo na reklamaci této vady.
2. Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je
použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie
nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodné konstrukčního řešení.
3. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla
v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného
používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku
přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku
jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného
nesprávného zásahu.
4. Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady prodaného zboží
řádným způsobem, je vedoucí prodejny nebo jím pověřený zaměstnanec
povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech ve
lhůtě do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává
doba, potřebná k odbornému posouzení vady.
5. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamováno
zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je
povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech
nečistot a hygienicky nezávadné. Prodejce je oprávněn odmítnout převzít
k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené
zásady obecné hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatřeních proti
přenosným nemocem).
6. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Vedoucí prodejny nebo
jím pověřený pracovník může v odůvodněných případech se
zákazníkem dohodnout lhůtu delší.
III. Uplatnění reklamace
1. Zákazník může uplatnit reklamaci v kamenné prodejně. Zákazník
uplatňuje reklamaci osobně, popřípadě poštou. Nákup reklamovaného
zboží v prodejně či eshopu prokazuje zákazník nejlépe nákupním
dokladem. Bez předložení nákupního dokladu se zahájí reklamační
řízení jen pokud zákazník jiným věrohodným způsobem doloží resp.
prokáže, že reklamované zboží zakoupil v prodejně (eshopu).
2. Vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník je povinen vydat
zákazníkovi potvrzení o tom, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil,
o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a
o době jejího trvání.
IV. Vady zboží
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel
věc převzal,
• má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání,
takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
• se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí
nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
předlohy,
• je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
V. Práva z vady zboží
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat
i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může
spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může
odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné
odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel
i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro
opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém
případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání
nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může
požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu
i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad,
vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání
nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před
převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil.
VI. Lhůty
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne
u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to,
že věc byla vadná již při převzetí.
VII. Ostatní
Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci
způsobené jejím obvyklým užíváním, .u věci prodávané za nižší
cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na
vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla
při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli
písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném
zákonem. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje vydat Kupujícímu doklad
o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje
jako jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ,
sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech
stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od
okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od
smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě
odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si
povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě
zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za
vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze
v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
VIII. Vyřízení reklamace
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se
Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této
lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo
o podstatné porušení smlouvy.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že
prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení
reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen
si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době.
Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů
kupujícím.
Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu
středisku, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží
zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu
vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého
příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.
Servisní středisko po řádném vyřízení Reklamace vyzve kupujícího
k převzetí opraveného zboží.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo
neodborného uvedení Zboží do provozu, stejně jako při neodborném
zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách,
které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke
zboží.
Při jakékoli návštěvě servisního technika u kupujícího je třeba, aby
byl vyhotoven protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění.
Bez takovéhoto protokolu není návštěva servisního technika brána
v potaz.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny
je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo
předána v hotovosti na pokladně v sídle prodávajícího.
Další užitečné informace týkající se reklamací jsou dostupné též na
internetových stránkách prodávajícího.
IX. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. ledna 2014. Změny
reklamačního řádu vyhrazeny.
Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č.89/2012 Sb., ve znění
pozdějších předpisů (občanský zákoník) a zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
V Číhalíně 1.1.2016
Roman Lumbert
MOTO TRADE